• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
den nuvarande uppdateringen är riktigt bra, kommande kommer vara skit pga över 50% nyttjande av kreditkortet. jag har inte fått någon UC kopia så jag gissar att bänken inte har tagit någon ny UC och då ser oktober uppgifterna

Försök ligg på lite o be igen att de tar en ny UC på dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Försök ligg på lite o be igen att de tar en ny UC på dig
jag glömde tyvärr att fråga om just detta när han ringde (jag var helt nyvaken)
tänkte försöka ta mig till ett kontor imorgon, han var väldigt påstridig om att jag just skulle besöka ett kontor dessutom, han påstod dessutom att detta var överenskommet förra gången enligt noteringar, detta stämmer inte, det som dom sa först var att om jag besökte ett kontor då hade dom kunnat lösa blanco åt mig och jag hade fått hela lånet direkt, men vi kom då överens om att jag skulle få en större del av lånet och lösa blancot själv för att sedan göra en ny ansökan på sista delen.
jag har inte haft såhär bra score på 1,5 år, och jag har inte haft såhär lite i beviljade krediter på flera år.
det rör sig nu om bara 150.000 och jag har löst blanco i motsvarande grad så jag trodde att det skulle vara helt givet att ansökan skulle bli beviljad då dom nu räknar på en mycket lägre räntekostnad än innan, tror du räknar bolån på 6% och blanco på 10%
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Igår hade nag 7,7 % i riskprognos och idag 7,2% utan någon förändring på uc. Någon som har någon aning om varför mitt betyg sjunkit?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Försök ligg på lite o be igen att de tar en ny UC på dig
det var som jag misstänkte, dom hade inte tagit någon ny UC och använde uppgifterna från oktober...
dom tog en ny och det var nästan helt klart när dom upptäckte något annat långt långt bak så det blev avslag precis på mållinjen i alla fall, så en ny UC till ingenting...

jag blev även ifrågasatt varför jag hade så mycket pengar och varför jag har dessa investerade på så många olika ställen. Det var tydligen en dödssynd att låna på huset för att investera pengarna också...
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
det var som jag misstänkte, dom hade inte tagit någon ny UC och använde uppgifterna från oktober...
dom tog en ny och det var nästan helt klart när dom upptäckte något annat långt långt bak så det blev avslag precis på mållinjen i alla fall, så en ny UC till ingenting...

jag blev även ifrågasatt varför jag hade så mycket pengar och varför jag har dessa investerade på så många olika ställen. Det var tydligen en dödssynd att låna på huset för att investera pengarna också...

Tusan vad tråkigt! Beklagar verkligen. Får jag fråga vilken bank detta gällde? Jag har funderat på om bankerna kollar igenom kontoutdrag vid bolån eller om de nöjer sig med förmågan att kunna köpa bostaden men det verkar onekligen som att kontroller förekommer
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 372
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Om jag söker bolån i framtiden kommer jag inte anlita SEB där jag är kund det är ett som är säkert.
 

kalinka71

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
12 Augusti 2014
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Transaktioner i deras egna bank system? Eller kan de se samtliga transaktioner från samtliga banker?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp